Exhibition Mister Pink (2014)



Les Refusés de Kessler-Battaglia in Mister Pink Gallery,Valencia Spain (July/August 2014)


The second part of my archive project The Catalogue II: Antitainment (an exploration of new ways to document performance and live art practises in the context of the gallery) exhibitted my political cabaret performances and showed how these practises become transformed when transported to the street or in spaces where a public who would never enter a contemporary art gallery are exposed to my queer and eco-trans-feminist discourse.

Antitainment:

is where aesthetics and politics meet, the encounter of a chorus girl and a pamphleteer.

mixes light entertainment- fashion, music, theatre- with social critique and political compromise.

is cabaret in its most politically comitted form because it breaks all moulds, mixes performance, art and sexuality.

is totally against all elites- whether they´re financial, academic or artistic.

resists the limitations of the gallery and goes out into public spaces, represents an ambiguos gender criticising neoliberality and its destructive patriarchal practises which are devastating the environment and the diversity of both species and cultures.

interrupts the usual way of things, breaking into song in museums and galleries, giving a political speech dressed in sequins...


La segunda parte de mi proyecto-archivo The Catalogue... (una exploración de nuevas maneras de documentar practicas de live art y performance en el contexto de la galería) expone algunas de mis performances de cabaret político y demuestra como estas prácticas se transforman cuando se trasplantan a la calle o a espacios donde un público que nunca entraría en una galería de arte contemporáneo están expuestas a mi discurso queer y ecotransfeminista.

Antitrenimiento

es el encuentro entre la estética y la política, entre el panfletista y la mega vedette
combina los "artes frívolos"- formas populares como la moda, el teatro musical- con la critica y el compromiso social.

es cabaret en su aspecto más reivindicativo porque rompe los esquemas y combina teatro, arte y sexualidad.

es totalmente en contra de las elites asi sean financieras, academicas o artisticas.

resiste las limitaciones de la galería para salir en espacios públicos. Representa un género ambiguo y critica las prácticas neoliberales y patriarcales que atentan contra el medio ambiente y la biodiversidad de especies y culturas.

el Antitrenimiento rompe los esquemas, comenzado a cantar de repente en museos y galerías, dando un discurso político vestido con lentejuelas


Exhibition Mister Pink (2014)



Les Refusés de Kessler-Battaglia in Mister Pink Gallery,Valencia Spain (July/August 2014)


The second part of my archive project The Catalogue II: Antitainment (an exploration of new ways to document performance and live art practises in the context of the gallery) exhibitted my political cabaret performances and showed how these practises become transformed when transported to the street or in spaces where a public who would never enter a contemporary art gallery are exposed to my queer and eco-trans-feminist discourse.

Antitainment:

is where aesthetics and politics meet, the encounter of a chorus girl and a pamphleteer.

mixes light entertainment- fashion, music, theatre- with social critique and political compromise.

is cabaret in its most politically comitted form because it breaks all moulds, mixes performance, art and sexuality.

is totally against all elites- whether they´re financial, academic or artistic.

resists the limitations of the gallery and goes out into public spaces, represents an ambiguos gender criticising neoliberality and its destructive patriarchal practises which are devastating the environment and the diversity of both species and cultures.

interrupts the usual way of things, breaking into song in museums and galleries, giving a political speech dressed in sequins...


La segunda parte de mi proyecto-archivo The Catalogue... (una exploración de nuevas maneras de documentar practicas de live art y performance en el contexto de la galería) expone algunas de mis performances de cabaret político y demuestra como estas prácticas se transforman cuando se trasplantan a la calle o a espacios donde un público que nunca entraría en una galería de arte contemporáneo están expuestas a mi discurso queer y ecotransfeminista.

Antitrenimiento

es el encuentro entre la estética y la política, entre el panfletista y la mega vedette
combina los "artes frívolos"- formas populares como la moda, el teatro musical- con la critica y el compromiso social.

es cabaret en su aspecto más reivindicativo porque rompe los esquemas y combina teatro, arte y sexualidad.

es totalmente en contra de las elites asi sean financieras, academicas o artisticas.

resiste las limitaciones de la galería para salir en espacios públicos. Representa un género ambiguo y critica las prácticas neoliberales y patriarcales que atentan contra el medio ambiente y la biodiversidad de especies y culturas.

el Antitrenimiento rompe los esquemas, comenzado a cantar de repente en museos y galerías, dando un discurso político vestido con lentejuelas